Identifikace Bolesti u Psů

Jako majitelé psů můžete potvrdit, že jsou naši čtyřnozí kamarádi velmi zvláštní. Zvláštní v tom smyslu, že jsou naprosto skvělí, milují nás bezhraničně, ale když jde o bolest, jsou mistři v skrývání. No, možná ne moc mistři, pokud víte, na co si máte dávat pozor. Nesnažíme se je postrašit, ale pravda je taková, že pes může trpět výraznou bolestí a jeho chování může být pro vás zvláštním způsobem normální. Protože zvířata jsou instinktivně programována tak, aby svou bolest skryla, mohou majitelé psů bolest svého mazlíčka opomenout či vyloženě přehlédnout. To bychom si ovšem nepřáli.

Bolí mě srdce, když vidím Teresu hladit našeho starého labradora, zatímco on je ve skutečnosti v bolesti. A ona to neví, protože on se to snaží skrýt. Nepomůžeme jim mít lepší život tím, že budeme ignorovat signály, které nám dávají. Takže co děláme? Učíme se jak identifikovat příznaky bolesti u psů, protože to je první krok k tomu pomoci jim cítit se lépe.

Léčení bolesti: Farmakologická vs. ne farmakologická alternativa

Možná si nyní říkáte: “Karolíno, teď už vím, že můj pejsek trpí, ale co s tím mám dělat?” To je skvělá otázka, milí přátelé. Nejprve je důležité vědět, že to není koniec světa. Existuje řada možností jak pomoci našim čtyřnohým přátelům. Mohli byste to srovnat s tím, jak se léčíme my, lidé. Pokud máme bolesti hlavy, bere si někdo lék, jiný zase jde raději na masáže nebo cvičí jógu. Stejně tak je to i v případě našich psů.

Můžete se rozhodnout pro farmakologickou cestu a nasadit léky proti bolesti, což je v mnoha případech velmi účinné. Ale co když si myslíte, že vašemu psovi léky neprospívají, nebo z nějakého důvodu nemůžete léčbu léky použít? Nebojte se, existují i jiné možnosti. Mnoho majitelů psů se začíná uchýlit k alternativním a přírodním způsobům léčení, jako je například akupunktura, fyzioterapie, hydroterapie a dokonce i esenciální oleje. Jsem si zkrátka jistá, že najdete řešení, které je pro vašeho psa nejvhodnější.

Proč je důležitá změna stravovacích návyků?

Nezapomeňte, že strava hraje důležitou roli v úlevě od bolesti psa. Kolikrát jsme si s Teresou povídaly o tom, jaké potraviny jsou pro nášho psa nejlepší? Spousta! Nutriční hodnoty potravin mohou skutečně pomoci zmírnit a dokonce i předcházet bolesti u psa. Představte si, že bychom naše psy krmili jenom zeleninou. Nebo ještě lépe, dokázali bychom jít na stravovací plán bez lepku pro naše psy? Kdo ví? Ale vím jedno, terapeutická dieta pro psy může být skutečným životním měničem. Tím rozhodně nechci říct, že byste měli sami experimentovat s dietou svého psa. Ale pokud vidíte, že váš pes trpí bolestí, je dobré se poradit s veterinářem o jeho stravovacích návycích.

Náš přátelský přístup: mix všeho

Jako maminka a majitelka psa vám můžu říct, že není jediný správný způsob, jak pečovat o naše psy. A víte co je na tom všechnem nejlepší? Že můžete kombinovat všechny možnosti a vytvořit tak pro vašeho psa nejvhodnější léčebný plán. Například si vzpomínám, jak jsme před pár lety měli doma psa, který trpěl artritidou. Ten chudák měl takové bolesti, a my jsme pro něj udělali vše, co jsme mohli, abychom mu ulevili.

Pro něj to byla kombinace léků na předpis, správné výživy a pravidelné fyzioterapie. A víte, co? Fungovalo to! Vzpomínám si, jak náš pes vypadal po pár týdnech léčení tak radostně a naplněně životem. A to je přesně to, co chceme pro naše miláčky, ne? A nejen to, bylo velmi uspokojující vidět, jak se jeho stav zlepšil a jak si začal opět užívat života.

Takže pokud máte pocit, že váš pes trpí bolestí, nezoufejte. Máme spoustu možností, jak jim pomoci a my to dokážeme. Jen stojí za to věnovat trochu času a úsilí, abyste pochopili příznaky, a poté můžete navštívit veterináře a společně najít nejlepší řešení. Můžete být jistí, že naši čtyřnozí přátelé to ocení. A také Tereska, když zjistí, že se její kamarád cítí lépe.